Cadeautje voor mezelf

Al een hele tijd ben ik het internet aan het afschuimen naar een "breischaal",, ik vind het zowel handig als decoratief. Probleem is dat je het in België nergens kan vinden ; in  de US meer dan genoeg maar dan zijn de verzendkosten nogal hoog en in Nederland heb ik ook een winkel gevonden maar zelfs daar zijn de verzendkosten teveel naar mijn zin.
Hieronder een afbeelding van zo een breischaal.


Tijdens het surfen kwam ik bij Bergère de France terecht en daar heb ik gevonden wat ik zoek, al is het niet in keramiek maar in stof. 
Eigenlijk vind ik het nog beter dan zo een pot : het kan niet stuk, is licht en je kan het nog in je zetel naast je leggen wat met een stenen pot niet echt handig is en er is een deksel op, dus je kluwen kan er niet uitwippen, maar toch kan je de kluwen eruithalen als je je breiwerk wil meenemen.
Dit is niet het geval  met een gewone kluwenhouder met een gaatje in het deksel, want eens je draad erdoor is hangt dat vast aan het breiwerk.
Het is gemaakt van mooie rode zijde en eigenlijk is het wel mogelijk om het na te maken.
Hieronder afbeeldingen van dit juweeltje dat ik mezelf cadeau gedaan heb.




1 comment:

Rita Janssen said...

Knap gevonden, ik gebruik een emmertje dat ik op de grond naast me zet met de bol erin :-) en dat lukt ook.
Grtjes, rita.